The Impact of a Mathematics Computer‐Assisted Learning Platform on Students’ Mathematics Test Scores.

Autores:

  • Marcelo Perera y Diego Aboal

Abstract
Since 2013, the Uruguayan educational system has been using an online adaptive learning tool for mathematics: The Mathematics Adaptive Platform (PAM for its Spanish acronym). PAM’s content has been adapted to the national curriculum and it is a tool that – based on an analysis of students’ experiences – offers personalised feedback according to each student’s skill level. The use of PAM has been spreading throughout the education system. By 2016, approximately half of all students in 3rd through 6th grades of primary education had used the platform. The purpose of this study is to identify the effect of the use of PAM on the test score gain in mathematics based on longitudinal data from a sample of students in primary education. The results show a positive effect of 0.2 standard deviations on mathematics test scores. Results also show that the impact of PAM increases as the socioeconomic status of students decreases. There is no heterogeneous impact by gender.
This is the first evidence at a country‐wide level of the impact of a pedagogical tool of this type.

Acceder al trabajo

También en UNU-Merit Working Paper Series #2019-007 / Acceder

Más vistos

Fundamentos distributivos del rediseño y la “personalización” del IVA

Carlos Grau Pérez Fernando Lorenzo Gustavo Viñales   Entre los múltiples argumentos que pueden esgrimirse para justificar la necesidad de introducir ajustes en el diseño del Impuesto al...

Uruguay debe adoptar el impuesto mínimo global en 2025

Gustavo Viñales Guillama (*) El Acuerdo Fiscal Global del Marco Inclusivo de la OCDE, suscrito originalmente por 137 países, entre los que se encontraban Estados...

Desaceleración del crecimiento en un contexto de restricciones estructurales

El Producto Interno Bruto (PIB) de Uruguay registró un crecimiento del 3,1% durante el año 2024. Este desempeño fue inferior a lo anticipado por...

LA INFLACIÓN SE MANTENDRÁ POR ENCIMA DEL CENTRO DEL RANGO META DURANTE 2025

En febrero, el IPC aumentó un 0,69%, valor cercano a la proyección de CINVE de 0,55%. Con ello, la variación anual del IPC se...

¿Es viable mantener la meta del Resultado Fiscal Estructural fijada por el equipo económico del gobierno saliente?

Silvia Rodríguez-Collazo (*) En el último informe del Consejo Fiscal Asesor (CFA) se expresó en favor de mantener incambiados los objetivos establecidos en la...

Noticias relacionadas

antalya escort