The Impact of a Mathematics Computer‐Assisted Learning Platform on Students’ Mathematics Test Scores.

Autores:

  • Marcelo Perera y Diego Aboal

Abstract
Since 2013, the Uruguayan educational system has been using an online adaptive learning tool for mathematics: The Mathematics Adaptive Platform (PAM for its Spanish acronym). PAM’s content has been adapted to the national curriculum and it is a tool that – based on an analysis of students’ experiences – offers personalised feedback according to each student’s skill level. The use of PAM has been spreading throughout the education system. By 2016, approximately half of all students in 3rd through 6th grades of primary education had used the platform. The purpose of this study is to identify the effect of the use of PAM on the test score gain in mathematics based on longitudinal data from a sample of students in primary education. The results show a positive effect of 0.2 standard deviations on mathematics test scores. Results also show that the impact of PAM increases as the socioeconomic status of students decreases. There is no heterogeneous impact by gender.
This is the first evidence at a country‐wide level of the impact of a pedagogical tool of this type.

Acceder al trabajo

También en UNU-Merit Working Paper Series #2019-007 / Acceder

Más vistos

Cobertura previsional en Perú: Potencial impacto de la reducción de años de cotización requeridos en el Sistema Nacional de Pensiones

por Ignacio Apella y Gonzalo Zunino Publicado en:  Runamanta N.° 2, Revista Peruana de Pensiones INTRODUCCIÓN "En el sistema privado de capitalización el trabajador puede retirarse a la...

Buenas intenciones no es sinónimo de buenas políticas

Artículos publicados en Semanario Brecha por Gonzalo Zunino "El importante número de firmas que apoyó la iniciativa de plebiscito vinculada al sistema de seguridad social, impulsada...

TRAS FUERTE CAÍDA EN MARZO, EN ABRIL EL NÚCLEO INDUSTRIAL RECUPERÓ DINAMISMO Y CRECIÓ 8,7%

Según los datos publicados hoy por el INE, la producción de la industria manufacturera presentó un aumento interanual del 6,1% en abril de 2024....

¿Quiénes sostienen el transporte público? Una perspectiva de género del STM

por Paula Decia (*) y Flavia Rovira (**) "Las mujeres utilizan más el transporte público que los hombres. Este patrón de uso del sistema ya ha...

Una nueva institucionalidad para el transporte público.

Entrevista a Dionisio González (*) "En el documento “La transformación del Sistema de Transporte Público en el Área Metropolitana de Montevideo” presentado el pasado diciembre...

Noticias relacionadas