The Impact of a Mathematics Computer‐Assisted Learning Platform on Students’ Mathematics Test Scores.

Autores:

  • Marcelo Perera y Diego Aboal

Abstract
Since 2013, the Uruguayan educational system has been using an online adaptive learning tool for mathematics: The Mathematics Adaptive Platform (PAM for its Spanish acronym). PAM’s content has been adapted to the national curriculum and it is a tool that – based on an analysis of students’ experiences – offers personalised feedback according to each student’s skill level. The use of PAM has been spreading throughout the education system. By 2016, approximately half of all students in 3rd through 6th grades of primary education had used the platform. The purpose of this study is to identify the effect of the use of PAM on the test score gain in mathematics based on longitudinal data from a sample of students in primary education. The results show a positive effect of 0.2 standard deviations on mathematics test scores. Results also show that the impact of PAM increases as the socioeconomic status of students decreases. There is no heterogeneous impact by gender.
This is the first evidence at a country‐wide level of the impact of a pedagogical tool of this type.

Acceder al trabajo

También en UNU-Merit Working Paper Series #2019-007 / Acceder

Más vistos

Núcleo industrial continúa creciendo a raíz del efecto rebote

De acuerdo con los datos divulgados hoy por el INE, la industria manufacturera creció un 22,9% en el mes de mayo respecto a igual...

Inflación sale del rango meta, de acuerdo con lo proyectado

Según los datos divulgados anteayer por el Instituto Nacional de Estadística (INE), durante junio el nivel de precios aumentó en 0,67%, un dato estrechamente...

Se mantienen en 1,9% las perspectivas de crecimiento del PIB para 2021.

Los proyectos de inversión de UPM y las PPP amortiguan el impacto recesivo de la pandemia El proceso de recuperación de la actividad económica iniciado...

Se espera que la inflación salga del rango meta a partir de junio

La inflación mensual de mayo fue del 0,46%, algo más baja que nuestra proyección puntual (0,54%), cercana a la mediana de expectativas recabadas por...

How effective are training and mentorship programs for entrepreneurs at promoting entrepreneurial activity? An impact evaluation

Autores:   Martin Pereyra, Diego Aboal y Flavia Rovira Publicado en:  SN Business & Economics  28 June 2021 Abstract In this paper, we analyze the impact of a government-sponsored program aimed...

Noticias relacionadas