The Impact of a Mathematics Computer‐Assisted Learning Platform on Students’ Mathematics Test Scores.

Autores:

  • Marcelo Perera y Diego Aboal

Abstract
Since 2013, the Uruguayan educational system has been using an online adaptive learning tool for mathematics: The Mathematics Adaptive Platform (PAM for its Spanish acronym). PAM’s content has been adapted to the national curriculum and it is a tool that – based on an analysis of students’ experiences – offers personalised feedback according to each student’s skill level. The use of PAM has been spreading throughout the education system. By 2016, approximately half of all students in 3rd through 6th grades of primary education had used the platform. The purpose of this study is to identify the effect of the use of PAM on the test score gain in mathematics based on longitudinal data from a sample of students in primary education. The results show a positive effect of 0.2 standard deviations on mathematics test scores. Results also show that the impact of PAM increases as the socioeconomic status of students decreases. There is no heterogeneous impact by gender.
This is the first evidence at a country‐wide level of the impact of a pedagogical tool of this type.

Acceder al trabajo

También en UNU-Merit Working Paper Series #2019-007 / Acceder

Más vistos

En noviembre la industria retoma la dinámica de crecimiento de meses previos

De acuerdo con la información publicada el día de hoy por el INE, la industria manufacturera se expandió 21,1% en el mes de noviembre...

Inflación cierra 2021 por fuera del rango meta

Los precios en diciembre registraron una caída de 0,1% respecto al mes anterior. Según los datos publicados el día de hoy por el...

8% de inflación al cierre de 2021

El IPC aumentó en un 0,25% en el mes de noviembre, un guarismo inferior a nuestra proyección puntual (0,47%) y a la mediana de...

Novedades positivas para el proceso de reactivación de la economía uruguaya

Según la información de Cuentas Nacionales publicada el día de hoy por el Banco Central del Uruguay (BCU), la economía creció en 5,9% en...

Impacto del Proyecto UPM Fray Bentos en el Desarrollo del Departamento de Río Negro

Autores: Martín Pereyra, Cecilia Alonso Resumen: El objetivo de este trabajo es evaluar el impacto de la inversión llevada adelante por Botnia – UPM en el...

Noticias relacionadas