The Impact of a Mathematics Computer‐Assisted Learning Platform on Students’ Mathematics Test Scores.

Autores:

  • Marcelo Perera y Diego Aboal

Abstract
Since 2013, the Uruguayan educational system has been using an online adaptive learning tool for mathematics: The Mathematics Adaptive Platform (PAM for its Spanish acronym). PAM’s content has been adapted to the national curriculum and it is a tool that – based on an analysis of students’ experiences – offers personalised feedback according to each student’s skill level. The use of PAM has been spreading throughout the education system. By 2016, approximately half of all students in 3rd through 6th grades of primary education had used the platform. The purpose of this study is to identify the effect of the use of PAM on the test score gain in mathematics based on longitudinal data from a sample of students in primary education. The results show a positive effect of 0.2 standard deviations on mathematics test scores. Results also show that the impact of PAM increases as the socioeconomic status of students decreases. There is no heterogeneous impact by gender.
This is the first evidence at a country‐wide level of the impact of a pedagogical tool of this type.

Acceder al trabajo

También en UNU-Merit Working Paper Series #2019-007 / Acceder

Más vistos

En noviembre vuelve a caer la producción del núcleo industrial

Según los datos publicados el día de hoy por el INE, la producción de la industria manufacturera cayó en un 10,7% en noviembre respecto...

Inflación cierra el 2020 en un 9,41%

Según la información divulgada hoy por el Instituto Nacional de Estadística (INE), el IPC varió en un -0,19% en diciembre, tratándose de una deflación...

PIB habría caído 6,1% en 2020, y no se recuperaría nivel de actividad de 2019 hasta 2023

A partir del análisis de la última información disponible se espera que el PIB anual para el año 2020 registre una variación del -6,1%,...

Se espera una última caída de la inflación en diciembre, para cerrar entre 9,0% y 9,3%

El IPC aumentó en 0,28% en noviembre, un guarismo inferior a nuestra proyección puntual (0,39%) y la mediana de expectativas recabadas por el Banco...

Un tercer trimestre algo peor al esperado y cambios en el año base de las Cuentas Nacionales

El Banco Central del Uruguay (BCU) publicó el día de hoy los datos de las Cuentas Nacionales (CCNN), con la nueva base (año 2016)....

Noticias relacionadas