The Impact of a Mathematics Computer‐Assisted Learning Platform on Students’ Mathematics Test Scores.

Autores:

  • Marcelo Perera y Diego Aboal

Abstract
Since 2013, the Uruguayan educational system has been using an online adaptive learning tool for mathematics: The Mathematics Adaptive Platform (PAM for its Spanish acronym). PAM’s content has been adapted to the national curriculum and it is a tool that – based on an analysis of students’ experiences – offers personalised feedback according to each student’s skill level. The use of PAM has been spreading throughout the education system. By 2016, approximately half of all students in 3rd through 6th grades of primary education had used the platform. The purpose of this study is to identify the effect of the use of PAM on the test score gain in mathematics based on longitudinal data from a sample of students in primary education. The results show a positive effect of 0.2 standard deviations on mathematics test scores. Results also show that the impact of PAM increases as the socioeconomic status of students decreases. There is no heterogeneous impact by gender.
This is the first evidence at a country‐wide level of the impact of a pedagogical tool of this type.

Acceder al trabajo

También en UNU-Merit Working Paper Series #2019-007 / Acceder

Más vistos

Una beca para toda la vida

Nuevo artículo en Blog SUMA: Autor: Marcelo Perera, Doctor en Economía por la Universidad de Alcalá (España). Investigador de CINVE. Profesor de la Universidad de la...

Evaluación de impacto de las becas de la Fundación Chamangá

Autor:   Marcelo Perera Fecha de Publicación: Junio 2020 Resumen: La Fundación Chamangá surgió en el año 2000 como una iniciativa que promueve la formación y el desarrollo...

Caída significativa de la inflación, liderada por los rubros más volátiles

De acuerdo con la información publicada el día de  hoy por el Instituto Nacional de Estadística (INE), en junio se registró una inflación mensual...

Propuestas para reformas fiscales ambientales en América Latina

Autores: Fernando Lorenzo y Luis Miguel Galindo (UNAM) Publicados en: Red Sudamericana de Economía Aplicada/Red Sur  Introducción: La región de América Latina y el Caribe (ALC) muestra, durante las últimas...

Desarrollo sostenible y fiscalidad ambiental en América Latina

Autores: Fernando Lorenzo y Luis Miguel Galindo (UNAM) Publicados en: Red Sudamericana de Economía Aplicada/Red Sur  Introducción: La región de América Latina y el Caribe (ALC) muestra,...

Noticias relacionadas