The Impact of a Mathematics Computer‐Assisted Learning Platform on Students’ Mathematics Test Scores.

Autores:

  • Marcelo Perera y Diego Aboal

Abstract
Since 2013, the Uruguayan educational system has been using an online adaptive learning tool for mathematics: The Mathematics Adaptive Platform (PAM for its Spanish acronym). PAM’s content has been adapted to the national curriculum and it is a tool that – based on an analysis of students’ experiences – offers personalised feedback according to each student’s skill level. The use of PAM has been spreading throughout the education system. By 2016, approximately half of all students in 3rd through 6th grades of primary education had used the platform. The purpose of this study is to identify the effect of the use of PAM on the test score gain in mathematics based on longitudinal data from a sample of students in primary education. The results show a positive effect of 0.2 standard deviations on mathematics test scores. Results also show that the impact of PAM increases as the socioeconomic status of students decreases. There is no heterogeneous impact by gender.
This is the first evidence at a country‐wide level of the impact of a pedagogical tool of this type.

Acceder al trabajo

También en UNU-Merit Working Paper Series #2019-007 / Acceder

Más vistos

Flexibilización de las negociaciones comerciales en el MERCOSUR: ¿una trampa para Uruguay?

Nuevo artículo en Blog SUMA: Autor:  Alvaro ONS | Investigador de CINVE | Licenciado en Economía FCEA-UdelaR | Profesor Adjunto de Economía Internacional FCEA-UdelaR |...

Agosto: leve desmejora respecto de julio en el núcleo industrial

Según la información publicada hoy por el INE, la industria manufacturera registró en agosto una caída del 9,9% respecto a igual mes del año...

Inflación vuelve a subir, aunque sin alcanzar el 10%

Según los datos divulgados hoy por el Instituto Nacional de Estadística (INE), la inflación mensual se ubicó en el 0,64% en setiembre, una cifra...

Inflación cae por debajo del 10%, y se espera que continúe el proceso de moderación

El IPC aumentó en 0,57% en el mes de agosto, una cifra alineada a nuestra proyección puntual (0,55%) y levemente superior a la mediana...

Compartimentos ovinos para exportar a mercados libres de aftosa sin vacunación

Nuevo artículo en Blog SUMA: Autor:  Francisco Rosas | Investigador en economía de la Universidad ORT Uruguay y del Centro de Investigaciones Económicas (cinve) |...

Noticias relacionadas