The Impact of a Mathematics Computer‐Assisted Learning Platform on Students’ Mathematics Test Scores.

Autores:

  • Marcelo Perera y Diego Aboal

Abstract
Since 2013, the Uruguayan educational system has been using an online adaptive learning tool for mathematics: The Mathematics Adaptive Platform (PAM for its Spanish acronym). PAM’s content has been adapted to the national curriculum and it is a tool that – based on an analysis of students’ experiences – offers personalised feedback according to each student’s skill level. The use of PAM has been spreading throughout the education system. By 2016, approximately half of all students in 3rd through 6th grades of primary education had used the platform. The purpose of this study is to identify the effect of the use of PAM on the test score gain in mathematics based on longitudinal data from a sample of students in primary education. The results show a positive effect of 0.2 standard deviations on mathematics test scores. Results also show that the impact of PAM increases as the socioeconomic status of students decreases. There is no heterogeneous impact by gender.
This is the first evidence at a country‐wide level of the impact of a pedagogical tool of this type.

Acceder al trabajo

También en UNU-Merit Working Paper Series #2019-007 / Acceder

Más vistos

Apertura de inscripciones | Curso de «Ciencia de Datos con R»

El Centro de Investigaciones Económicas anuncia la apertura de inscripciones para el curso: Ciencia de Datos con R a realizarse durante el próximo mes de octubre. El...

Caída interanual de más del 10% en el segundo trimestre

El Banco Central del Uruguay (BCU) publicó hoy el Informe de Cuentas Nacionales (CC.NN.) correspondiente al segundo trimestre de 2020, primer trimestre en transcurrir...

Entre bloques de construcción rosados y azules

Nuevo artículo en Blog SUMA: Autora:  Fedora Carbajal | Investigadora de Cinve | Máster en Economía por la Universidad Nacional de La Plata, Argentina  |...

Julio: séptima caída interanual consecutiva del núcleo industrial

Según los datos publicados el viernes 11 del presente mes por el INE, tanto la producción de la industria manufacturera total como la de...

Curso de «Ciencia de Datos con R»

Los objetivos principales de este curso son: ~ Capacitar en el manejo avanzado de R para el procesamiento y análisis gráfico de bases de datos. ~...

Noticias relacionadas